SEARCH BOX

SLIDER

KASIM AYI MEYDAN OKUMASI|5

Gözünü kapat ve hayal kur, şu an nerede olmak ne yapmak istiyorsun, anlat bize.
Hava güneşli,gün ışığı perdeleri açmadan bile kendini hissettiriyor.Dışarıdaki insanlar erkenden kalkmışlar,yapacakları işlerin telaşındalar.Bizim evde herkes yeni yeni uyanıyor.Şuan köyümüzdeyiz.Tüm akrabalar bir arada olduğundan bir hayli kalabalığız.Köyde çok büyük bir evimiz var akrabaların birçoğu orada kalır.Bu yüzden kahvaltı hazırlamak baya yorucu olabiliyor.Annemle birlikte,yazları ekilen bahçeye gidip;domates,biber ve diğer yeşilliklerden toplamışız.Kahvaltı hazırlarken evdeki diğer kızlarda yardım ediyor bize.Kahvaltıda çok konuşuruz biz.
Yine öyle bir şekilde birbimizle muhabbet ediyoruz.Ardından herkes işinin başına geçiyor.Amcamların hayvanları var.Bilirsiniz şehirde büyüyen küçük çocuklar görünce heyecanlanıyor.Ben genelde çocuklarla ilgilenirim.Onların başında ben varım bir yandan da oyunlar oynuyoruz.Öğlen vaktine doğru köydeki komşulara oturmaya gidiyoruz.Baya okuldan işten muhabbet ettikten sonra eve geçiyoruz.Evde yemekleri hazırlamışlar bile.Bu demek oluyor ki akşam yemeği gezenlerin üstüne kalıyor.Küçükler öğlen uykusuna yatmış yapılacak iş yoksa o zaman herkes bir köşeye çekilir.Bende okumak için valizimde getirdiğim kitaplardan birini okumaya başlıyorum.Bir saat falan kitap okuduktan sonra evin önündeki bahçede yılların ağaçlarının gölgesinde hep birlikte bir çay içiyoruz.Bu hergün bıkmadan yaptığımız bir şey. Bahçede bir salıncağımız var.Büyük küçük demeden sallanırız.Bende özellikle küçüklerin olmamasını fırsat bilip hemen salıncağa yöneliyorum.Köy hayatında boş zamana az rastlanır.Bu yüzden kendimizi böyle mutlu ederek o zamanları harcıyoruz.Ardından öğlen vakti geçince akşama ne yapılacağı tartışılıyor. Kararlaştırıldıktan sonra hazırlıklara başlıyoruz.Bir sürü yemek yapacak insan olunca hemencik bitiyor hazırlık faslı.Yemekler yenilince mutlaka çay içilir özellikle akşamları.Yine öyle yaparken öğlen vakti gittiğimiz komşularımız bize geliyor. Bizde komşuluk böyledir.Onlar bize gelir biz onlara gideriz.....Tabi köyde herkes birbirini tanıdığından evimizde misafir eksik olmaz.Aile gibiyizdir.
Ve akşam olunca herkes yerlere serilmiş yataklara yatar.

Köy hayatını seviyorum ben. Bu yüzden köyü canlandırmak istedim de oek oldu emin değilim 😊

Yorumlar

  1. benim çocukluğum böyle geçmişti cok güzel günlerdi hele ki o yer yatakları ne kadar keyifli olurdu çok güzel anlatmışsın yüreğine kalemine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık çocukluğu böyle geçen insanlar büyüdü.Şimdikilerde köyleri hiç sevmiyor ama tadı hala damağımda benim :) Teşkkür ederim

      Sil
  2. Merhaba, bu etkinlik sayesinde keşfettim bloğunuzu :) Köy hayatını ben bu kadar çok sevmesem de köye gitmiş gibi oldum, çok güzel canlandırmışsınız. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim köyde renkli bir hayat olduğu için seviyorum.Her sabah çiçeklerle,ağaçlarla dolu yerlerde uyanınca insan daha pozitif oluyor.Yorum için teşekkürler

      Sil
  3. ah bak isterdim köyde akrabalarım olsun böyle bir gün geçireyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şanslıyım bu durumda :)Köyde her zaman kalmayı sevmem ama yazları herkes olunca daha bir güzel geliyor :)

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022