SEARCH BOX

SLIDER

Ağaç Ev Sohbetleri-4



Özgür olduğunuzu düşünüyor musunuz? Özgürlük sizin için ne anlam ifade ediyor? Size göre özgür olmanın sınırı nedir?

Özgürlük kelimesinin anlamı da kendisi kadar geniş olduğunu düşünüyorum.Çünkü bu kelime bir çocuğa bir gence bir yaşlıya daha doğrusu bir canlıya farklı anlamlar çağrıştırır.Mesela bir çocuk için oyun oynadığı her gün özgürlüktür. Annesinden izin alıp yediği dondurmalar onun için birer özgürlüktür.
Biz zamanla büyüdükçe bu kelimenin anlamı da bizimle büyüyor.Hatta farklı kalıplara bile bürünüyor.
Çocukken yaz tatillerini iple çekerdim.Okulun olmadığı,derslerin olmadığı zamanlar benim için özgür olduğum en güzel günlerdi.
Biraz daha büyüdüğümüzde oyun oynamak aklımıza düşmezken,sınavlardan kurtulduğumuz o anlar bizim için özgürlüktü.

Biz özgürlüğün sadece insanlara ait bir düşünce olduğunu sanıyoruz.Ama bir balık için ağa takılmadığı her gündür.Ya da bir kuş için uçabildiği her dakika....
Tüm canlıların ortak mirasıdır.İçimizden kimilerimiz için adalet iken kimilerimiz için işten eve dönüş yoludur.Aslında ruhumuza tutsaklık yaşatmadığımız tüm zamanlar özgürüzdür.Bazen bir bunalım gelir,ama geçer ve gider.Sonrasında gelen o rahatlama ruhumuzu doyuran özgürlüktür.
Birileri bu kelimenin anlamını sadece suçluların cezalarının bitmesinden sonra özgür olması gibi daracık bir kalıba sokar.Bir suçlu için bu anlamı ifade eder evet ama daha önce hiç suç işlememiş olanlar hiç özgürlüğü tadamayacak olanlar mıdır?Burada durup düşünmek gerekiyor.
Bana göre özgürlüğün kısa ve net bir tanımı yok.Herkes için farklı bir manaya gelirken neden kısacık bir tanıma sığdırırlar özgürlüğü anlamıyorum. Oysa özgürlüğe sahip olmak için ne bedeller ödenmiştir.Bunların birçoğu savaşlar yüzünden kanla ödenmiştir.Sırf düşünce tarzından dolayı birçok bedenle ödenmiştir.
Tüm bunlar bir yana kuş gibi uçabilmek gerçekten özgürlük mü?Bence bu sadece kuşta karşılığını bulan özgürlük kavramı.Artık uçabiliyoruz ama gökyüzüne yükseldikçe daha tutsak oluyor gibiyiz.Telefon bağımlılığı,sosyal medya bağımlılığı,her dakikasını her anını paylaşma çılgınlığı...Tüm bunları yaşantımızın merkezi haline getirmişken bir madde bağımlısından farkımız yokken özgür müyüz sizce?

Özgürlük sizin için en anlam ifade ediyor sorusu aslında tanımını yapamayacağım bir şey.
Bir çocuğun yıkık şehirlerin ve bombaların altında değil de parklarda oynaması,
Bir babanın ya da annenin çocuğuna sarılması,
Bir insanın kıyafetinden dolayı yargılanmaması,dışlanmaması,
Bir insanın düşünce tarzından dolayı küçük görülmemesi,
Her bir hayvanın doğal koşullarında katledilmeden,yerinden edilmeden yaşaması,
Bir insanın hakkı olan eğitimi alması,
Çocukların işçi olarak çalıştırılmaması,
ve daha birçok durum bana göre özgürlüktür.

Aslında özgür olmanın sınırı,özgürlük ne değildir sorusunun da cevabını verebilir.
Kimsenin yargılanmadığı,herkesin istediği suçları işleyebileceği,rahatça tutumsuz tavırlar sergileyeceği bir dünya özgür değildir.
Özgürlük sonsuz tane tanıma sahip olsa da sonsuz olmayan bir olgudur.

Yorumlar

  1. Özgürlüğün tanımı benim açımdan da çok zor ve çok derin. Söylediklerinde çok da haklısın ayrıca. Düşündürücü güzel bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Zaten ağaç ev sohbetlerinin amacı da düşüncelerimizi birbirimizle paylaşmak.Bu konuyla ilgili her yazının düşündürücü olacağı kanaatimdeyim :)

      Sil
  2. Ne güzel açıklamışsın öyle... Katılıyorum sana...

    YanıtlaSil
  3. Nurcuğum olayın derinine inmişsin, farklı açılardan bakılmış bir yazı okudum. Eline sağlık.. Ağaç Ev'de her zaman seni görmek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı derin düşüncelere daldıracak bir konu seçilmişti.İlk konuda internet olmadığından yazamadım ama bundan sonrakilerde hep varım :)

      Sil
  4. Hiç özgür olduğumu düşünmüyorum istediğimde istediğim hiç bir şeyi yapamıyorsam ya zaman ya para sıkıntısı varsa özgür değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence özgürlük birazda beyinde bitiyor.Parası olup kendini özgür hissetmeyen birçok insan vardır.Siz yine de iyi şeyler düşünün :)Yorum için teşekkürler

      Sil
  5. çok güzel yazmışsın. son cümlen harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bloguma hoşgeldin :)
      Yorumun içinde teşekkür ederim :)

      Sil
  6. çok çok iyi yazmışsın, düşüncelerin için seni kutlarım içtenliklee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ağaç ev sohbetlerine uysun istedim.Düşünceleri tam ifade edebildim mi emin değildim ama böyle yorumlar beni bir sonraki yazılar için heyecanlandırdı :)

      Sil
  7. O kadar güzel açıklamışsınız ki başka ekleyecek bir şey yok.

    YanıtlaSil
  8. Zevkle ilgilendiğim bir konu üzerine güzel bir blogunuz var takibe aldım.Sizi de beklerim. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Hemen geliyorum blogunuza :)

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022