SEARCH BOX

SLIDER

Ağaç Ev Sohbetleri -3


Farklı şehirlerde hatta farklı ülkelerde yaşayan ancak her hafta ağaç evde toplaşan kişiler olarak bu hafta yaşadığımız şehirleri konuşmayı istedik: Yaşadığınız şehrin sevdiğiniz ve sizi oraya bağlayan özellikleri nelerdir? Şehrinizde gitmeyi tercih ettiğiniz yerleri, meşhur yemekleri ve bir gün uğrarsak bize önerebileceğiniz aktiviteleri tanıtır mısınız?


Ankara'yı tam olarak bilmeyen biri olarak size nasıl tanıtmalıyım bilmiyorum.
Ankara'ya ilk kez gelenlerin listesinde başı çeken Anıtkabir. Özellikle milli bayramlarda gerek şehir içinden gerekse şehir dışından gelen genç,yaşlı,çoluk-çocukla doluyor.26 Ağustosta bende tekrar gitme fırsatı buldum.Dönüşte yolu karıştırdığımızdan Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nin yoluna girmişiz.Polisler o yolu diğer sürücülerin kullanmasına izin vermiyorlar sanırsam.Haklılarda Külliye'ye ait bir alan.Polisler bizi yol konusunda ciddi bir şekilde uyardılar..Ama çok şükür ki yakınımız polisti.Çok sorun etmediler.
Kaynak:Kilsan Blog
Anıtkabir'den sonra o civarda Atatürk Orman Çiftliği var.Henüz hiç gitmedim oraya.Zaten yolda kayboluş sebebimiz siriye uyarak buraya gitmek istememizdi.Polislerden sonra geri eve dönme kararı aldık.

Ardından gezilecek bir diğer yer Sıhhıye'de bulunan Etnografya Müzesi..Selçuklu'dan günümüze kadar gelen süreçte bizi biz yapan değerleri bu çatı altında bulmak mümkün.
Kaynak:gezdimgördüm
Ardından biraz ilerleyince Hacı Bayram Camii var.Önemli bir kişi olan Hacı Bayram Veli'nin türbesi burada bulunuyor.Cuma günleri tıklım tıklım doluyor.Bana da hep bu günlerde gitmek nasip olduğundan kapıda içeriye girmek için az sıra beklemedim.Size tavsiyem bu günlere denk gelirseniz namaz vaktinden 1 saat önce gidip orada beklemek olacaktır.Camiinin iç kısmı 

Bu caminin hemen yanında ise bir tapınak var.Augustus Tapınağı...Hakkında pek bir bilgim yok.Ankara'nın Roma egemenliği altına girdiği dönemde yapılmış.Başlarda bir kilise değilmiş.Sadece Galat hükümdarı imparator Augustus 'a bağlılığını göstermek için yaptırmış.
Sırada Ankara Kalesi var.Ben bir kez gittim.Çok yüksekte olduğundan pek bana göre değil.Arkadaşımla gitmiştim.Bir yol ne kadar uzatılırsa uzatmıştık galiba...
İnişte daha münasip bir yol bulduk.Dediğim gibi kalenin kenarlarında herhangi bir duvar ya da korumaya yönelik demir olmadığından beni biraz zorlamıştı.Kenarlara pek yaklaşamamıştım.

Son olarak Ulucanlar Cezaevi'nden bahsetmek istiyorum biraz.Az çok hepimiz adını duymuşuzdur.Bu duvarlar ardında insanlara neler yapıldığını da...
Ankara'da gezilecek birçok yer mevcut.Ben gitme fırsatı bulduklarımı yazmak istedim size.Ankara'yı bilmeyen biri olarak ancak bu kadar anlatabiliyorum.

Yorumlar

  1. Güzel bir paylaşım olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Nuroviç cim Ankara'ya bu gözle hiç bakmamıştım. Şehrini çok güzel tanıtmışsın tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek gezmediğim için tanıtılacak çoğu yeri atlamak zorunda kaldım.Ama evet Ankara çok güzel bir şehir :)

      Sil
  3. Anıtkabir ve diğer müzeler.. Gerçekten gidince buraları görmek beni çok etkilemişti. Ankara bu açıdan çok güzel bir şehir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.Ben çok seviyorum Ankara'yı.

      Sil
  4. Bir de boğaz olsa tadından yenmez.Henüz hiç gitmedim Anakara ya umarım ileride gidebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara boğazı olmadan da güzel.Buraya gelince vakit ayırıp gezebileceğin çok yer var.Aklına boğaz gelmez diye düşünüyorum

      Sil
  5. Ankara benim için sadece Anıtkabir, PTT Pul Müzesi ve Deniz adlı bir arkadaşımdan ibaret. Bir şehri güzel yapan başlıca şey orada iyi bir arkadaşın olması bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece arkadaşla bir şehrin iyi olacağını düşünmüyorum.Ankara'yı sevmek için çok neden var.Burada uzun yıllar yaşamış insanlar için havası bile bir başka :)

      Sil
  6. Ellerine sağlık. Hacıbayram taraflarını çok seviyorum. Manevi havası çok güzel, Ulus civarında aslında çok büyük turizm amaçlı potansiyel var. Değerlendirilmesi lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değerlendirilecek çok yer var sadece ulus için değil tüm Ankara'da böyle.
      Ama hayaller ve hayatlar çok farklı:)
      Bizimde kendi yaşadığımız ilçe için önerilerimiz vardı ama dinleyen olmadı pek.

      Sil
  7. ben de ankarada yaşıyorum :) güzel bir yazı bence ;)
    bu arada seni takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bende takibe alıyorum hemen

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022