SEARCH BOX

SLIDER

Kasım Ayı Meydan Okuması|9

Soğuk kış günlerine geçiş yapıyoruz artık. 
Bu kış günlerinde pişirip yemekten keyif aldığın bir tarifini paylaşır mısın? 

Mesela meşhur bir kekin, ya da kurabiyen var mı?

Olmaz mı? Çok severek yediğim,yapmasından da keyif aldığım bir tarifim var:Elmalı Kurabiye.....
Hazırsanız malzemelere geçiyorum hemen:
125 gram margarin ya da tereyağı
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı mısır veya buğday nişastası-ben hep mısır nişastası kullandım-
Yarım su bardağı yoğurt
1 Paket vanilya
1 paket kabartma tozu
5-6 su bardağı un(unun markasına göre değişebilir)

İç harcı için:
3 adet orta boy elma(Ben genelde bol elmalı sevdiğim için sayıyı yüksek tutuyorum)
2-3 yemek kaşığı dolusu şeker
1 çay kaşığı tarçın

Nasıl yapılır?

Öncelikle size kolaylık olması açısından margarin ya da terağını biraz oda koşullarında bekletin.Aksi halde size zorluk çıkartıyor.Ardından elmaların kabuklarını soyun ve içlerini temizleyin.Ardından rendeleyin.Ben elmasını bol sevdiğim için fazla elma kullanıyorum.Elmayı rendeledikten sonra bir tavaya alıp ocağa koyuyoruz.Ben orta ateşte pişiriyorum genelde.Elmaları ocağa koyduktan 2-3 dakika sonra 3 yemek kaşığı şeker ekliyorum.İsteğe bağlı azaltıp çoğaltabilirsiniz.Elmaları ocaktan indirmeye yakın tarçınını koyuyorum.Ama fazla tarçın tadı gelmesini istemediğimden bazen ölçüden daha az koyarım.Hiç süre tutmadım ama yaklaşık 8-15 dakika elmalar için yeterlidir.Emin değilim.Ben genelde göz kararı pişiriyorum.
Ardından elmalar biraz dinlenip soğurken bende hamura geçiyorum.Tüm malzemeleri bir kaba alıyorum.Hepsini karıştırdıktan sonra unu elekten geçirerek yavaş yavaş ekliyorum.Hepsini bir anda eklemeyin.Ve kurabiyelerinizin kıtır kıtır olmasını istiyorsanız hamurunu az yoğurun.
Hamurdan biraz biraz alıp bir merdane yardımıyla açın.Çok kalın ya da ince olmasın orta her zaman idealdir.içine biraz elma koyun ve kapatın.Yağlı kağıt serdiğiniz bir tepsiye dizin.Ben bizim fırında 180,bazende 200 derecede pişiriyorum.
Pişmesi içinde süre tutmadım ama üzeri hafif kızarmış olduğunda fırından alıyorum.

Yorumlar

  1. Her yerden bir tarif fışkırıyor olması hem çok güzel hem üzücüü :D Benim tarifim yok sanırım ne yazcam ben bugün için aman allahım :D Tekrar bir düşünce havuzuma dalayım belki bir tarifimi bulurum :D
    Ellerine sağlıık, yazılan her tarife dönüp bakarak deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şeyler çıkar senden ben eminim :)Teşekkür ediyorum

      Sil
  2. Ben de bol elmalı seviyorum, elmalı kurabiye ve keki :)
    O yüzden içini hep çok yapıyorum, göz doymaması gibi bir şey oluyor tabii bu defa, hamura sığmıyor fazla geliyor, eh onu da keyifle boş boş yiyorum :)

    Bu kurabiyeyi her gün yesem bıkmam :)
    Kış günlerine de ne çok yakışıyor değil mi?
    Ama ben tereyağ koymadan yapıyorum bunu, eski bir tarif idi benimkisi, dur bir de böyle deneyeceğim hemen, daha kıyır kıyır olabilir böyle.. Teşekkür ederiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk denediğim tariften gidiyorum.İlk kez yaptım ve güzel oldu daha başkasına bakmadım.O yüzden de hep tereyağlı yaptım.Kurabiye hamurunu az yoğurmakta kıyır kıyır olmasını sağlar.

      Sil
  3. of of ne çok severim elmalı kurabiyeyi bayılırım :) çok güzel görünüyor gerçekten ellerine sağlık canım benim ben bunu da not aldım :) sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Mutlaka tavsiye ediyorum kurabiyeseverlere :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. tadı da görünüşü kadar güzel :)
      Yorum için teşekkürler :)

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022