SEARCH BOX

SLIDER

DÜZENLİ BİR ŞEKİLDE BLOG YAZMAK İÇİN ÖNERİLER

Her gün bir sürü blog açılıyor.Bir kısmının serüveni çok kısa sürüyor,bir kısmı da yoluna devam ediyor.Benimde bir-iki kez böyle kısa süren bir  maceram olmuştu.O zaman ki yaptığım hataları bugün yapmadığım için şu anlık yoluma devam ediyorum.
Bu başlık altında maddeler halinde size önerilerde bulunacağım.Dikkate almak ya da almamak sizin bileceğiniz iş.Ben blog aleminde daha önce bulundum ama hiçbir zaman bu kadar uzun kalmamıştım bu yüzden fikirlerim  yanlış gelebilir veya deneyimli bloglar daha farklı yol gösterebilir size.

1.Kendinize neden bir blog açtığınızı sorun
Çoğu insan kısa yoldan para kazanmak için geliyor.Ama blog üzerinden para kazanmak sanıldığı kadar kolay değil.Tüm umutlar tükenince de blog kendi kaderine terk ediliyor.
Bazı blogcular ise insanlar tarafından okunmak için blog açıyor ki bu da kısa dönemli oluyor maalesef.Takipçi sayısı artmayınca yazmak bırakılıyor.

2.Yazmak istediğiniz konuda blog açın.Öncelikle niş belirleyin
Herkes her konuda yazmak istemeyebilir.Belli bir uzmanlık veya bilgi birikimiz vardır ve bunun üzerinden ilerlemek istiyorsunuzdur.Kendinize niş seçin.Peki nedir bu niş?Niş tek bir amaç etrafında toplanmak.Bloglarla ne alakası var derseniz ona da açıklık getirelim hemen.Bir blog kurdunuz ve her alandan yazmak yerine belli bir konu etrafından ilerlemek istiyorsunuz.Örneğin nişiniz "makyaj" olsun.Böylece siz sürekli makyajla ilgili yazılar yazacaksınız.Yani belli bir konu üzerinden gidiyorsunuz.Hitap ettiğiniz kitle belli,yazmak istediğiniz konular belli.Her telden yazan blogların bir nişi yoktur.Aslında nişi olan bloglar diğer bloglara nazaran daha uzun vadeli oluyor.

3.Planlama yapın
İlk başlarda blog yazmak zor gelecektir.Düzeninizi kurmak için bir plan yapın.
Örneğin:Haftada bir kez yazı yayınlayacağım ya da ayda 5 kez kesin yazacağım ve bu sayının altına düşmeyeceğim.
Bunu bir kenara not alın ve kendi planınızı yapın.Haftada bir kez yazmak sadece 1 gününüzü alacaktır.Geri kalan 6 gün ise ne yazacağınıza karar vermeniz için yeterince uzun bir süredir.

4.Aklınıza gelen yazı fikirlerini bir kenara not alın
Bir yazı fikrinin aklınıza ne zaman geleceği belli olmuyor.Yazacak gün geldiğinde ise konu bulmakta zorlanıyor insan.Bu durumun önüne geçmek için not alın!Ummadık anda aklınıza binlerce fikir gelebilir.
Bir örnekle açıklayalım;tesadüfen bir doğum günü partisine gittiniz ve o ortamı görünce bir anda ilham geldi size.Bu durumda çıkış noktamız doğum günü partileri olsun.İşte bu konuyla ilgili aklıma gelen birkaç fikir:
1.Doğum günlerinde yapılması gereken tarifler
2.Çocuklara almanız gereken doğum günü hediyeleri
3.Erkek/kız çocukları için parti fikirleri
4.Doğum günü partisi nasıl organize edilir?
5.En özel doğum günüm
6.Masrafsız doğum günü fikirleri
Sadece bir doğum günüyle alakalı binlerce başlık bulunabilir.Fikirlerin nerede ve ne şekilde geleceği belli olmuyor.

5.Sadece yazın
Yazılarınızın kötü olacağı endişesi taşıyorsanız tüm bunları bir kenara bırakın.Sizden daha iyi yazan varsa kötü yazanda vardır.Tek yapmanız gereken attığınız başlıkla içeriğin uygun ve size özgü olmasıdır.Hiç kimse yazmaya mükemmel başlamıyor.Ama zamanla kendini geliştiriyor.Blog üzerindeki ilk yazdığım yazılara bakınca ben bile kendi acemiliğimi görüyorum.Yazı yazarken kendinizi sürekli iyileştirmeye odaklayın.Zamanla yazılarınız ve yazılara bakış açınız değişecektir.

6.Sabırlı olun
Blog yazma alışkanlığının kolay kazanılmadığını söylemiştim.Bu alışkanlığı kazanana kadar sabırlı olmanız gerekiyor.Bir alışkanlığı tam manasıyla kazanmak 21 ile 40 gün sürer.Bu süreç boyunca azimli olmanız gerekir.Bu alışkanlığı kazandıktan bir süre sonra yazmak istemeseniz bile sizi blog yazmaya itecek dürtüleriniz olacaktır.Bunu en iyi uzun süredir blog yazan insanlar bilir.

7.Sevdiğiniz konulara öncelik tanıyın
Herkesin yazmayı sevdiği şeyler vardır.Kiminin kitaplar,kiminin sinema,kiminin yemek tarifi gibi.....
Yazmaktan en çok keyif aldığınız birkaç ana başlığı belirleyin.Mesela benimki en çok Blog tasarımı ve üniversite sınavı.
Bunlarla ilgili birçok konu mevcut.Bunlar hakkında da bilgi birikimim olduğu için yazmak beni heyecanlandırıyor.Bu alışkanlığı kazanana kadar sevdiğiniz konulara öncelik tanıyın.Tabi blogunuzu da sevin.Çünkü her blog keşfedilmeyi bekleyen farklı bir alem gibidir.

8.Yazılarınızı ulaştırmak istediğiniz kitleyi düşünün
Herkes yazılarının birileri tarafından okunmasını ister.Hatta bu yazılara yorum yapılmasını ve okuyucunun ne düşündüğünü bilmek ister.Tüm bunlar bir anda olmuyor maalesef.İlk başlarda blogunuzu tanıyan sizden başka kimse olmayacak ama yinede yazın bir gün birileri sizi illa keşfedecektir.Buna kendimde şahit oldum.İlk takipçilerimi blogumu açtıktan 4-5 ay sonra edindim.
Ama o zamana kadar ben yinede bir sürü şey yazmıştım.

9.Blog yazmayı sevip sevmediğinizi sorgulayın
Neden böyle diyorum biliyor musunuz?Bir hevesle severek açtığımız blogu bir süre sonra yarıda bırakıyoruz.Çevremiz ölü bloglarla dolu.Bu işi yapmaktan keyif almıyorsanız bunu devam ettirmenin bir manası yok..Blogunuzu ve yazılarınızı sevin.En önemlisi yazmayı sevin.Her insanın anlatacak hikayesi,yazacak yazısı vardır.Kimse size neden bunu yazdın diyemez.Bu işi sevin çünkü bu sizin kilit noktanızdır.

10.Sadece yazmaya odaklanın
Son dönemlerde oldukça sık karşılaştığımız blog trafiğimi nasıl arttırım,nasıl para kazanırım gibi soruları bir kenara bırakın.Tek odaklandığınız nokta yazmak olsun.Siz yazdıkça zaten tüm bunlar kendiliğinden yavaş yavaş oluyor.İlk aylar içerik yayınlamak bu alışkanlığı edinmek için mükemmel bir fırsat.

Tüm bunlara eklemek istediğiniz görüşünüz varsa yorumlar kısmına yazarak hem bana hem de yeni gelecek arkadaşlara yardımcı olabilirsiniz.
Şimdilik Hoşçakalın

Resimler Freepik sitesinden alıntımıştır.


Yorumlar

  1. Blog yazmak ayrı bir hobidir. İnsan severek yaparsa bu işi zamanla parada kazanır. Hatta hediyeler dahi kazanır. Siz sadece seninde dediğin gibi yazmaya odaklanın gerisi zaten kendiliğinden zamanla gelir.

    YanıtlaSil
  2. Sizi bir yazımda mimledim.Eğer sen de bu etkinliğe dahil olmak istersen beni çok mutlu edersin bu da mimlendiğin yazım https://blogadresimbuzlar.blogspot.com/2019/02/mimlendim.html#more
    Bu arada yazın çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  3. Bu aralar tam da ihtiyacım olan yazıydı. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size bir yararımın dokunmasına sevindim :)

      Sil
  4. Kültür sahibi oldum teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Blog yazmak için tavsiye ettiğiniz şekilde bir düzen kurmaya çalıştığım süreçlerde hep blogdan uzaklaştım. Tavsiyeleriniz ne kadar doğru da olsa sanırım benim gibi ayrık cinsler için tek baki kalan tavsiyeniz "sadece yazın"dır :) Sadece yazmak, hiç bir şey düşünmeden sadece yazmak en rahatlatıcı ve özgür olanı ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette herkesin kendine göre bir düzeni var.Ben sadece bu konuda hiçbir fikri olmayanlara tavsiye olsun diye yazdım:)

      Sil
  6. 10 yıldır yazıyorum... :)
    Bloglar bambaşka...
    Ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. Bütün tavsiyeler oldukça önemli katkılar sağlıyor. Bence çok iyi özetlemişsin :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Ben daha bloğumu bugün açtım.Çok heyecanlıyım.Umarım uzun bir serüven olur.Benim için yararlı bir yazıydı.teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022