SEARCH BOX

SLIDER

FOTOĞRAFÇILIK AKIMI|FLAT LAY


Selam herkese...
Bugün kendime anlatmak için farklı bir konu seçtim.Son dönemlerde oldukça popüler olan ve hemen hemen herkesin illaki karşılaşmıştır dediğim fotoğrafçılık trendi Flat Lay'dan bahsedeceğim..
Peki nedir bu Flat Lay derseniz hemen anlatmaya başlıyorum.
Flay lay;düz bir zemin üzerine çeşitli objeleri koyarak yukarıdan/tepeden fotoğraflandırılmasına denir.
Hatırlarsanız bir dönemler kıyafetleri yere sererek çekmek çok modaydı.Aslında bu akım ilk instagramda moda sayfalarında başladı.Daha sonra trend haline geldi bugün ise blog tasarımında bile karşımıza çıkıyor buna benim blog başlığım bir örnek.
Türkçe bir karşılığı var mı henüz bilmiyorum.Ama bunun için Görsel Hikaye Anlatıcılığı tabirini kullananlar var.Bende bunu uygun buluyorum çünkü resme bir kez baktığınızda bu resim şununla ilgili diyeceğiniz temalara sahip.Genellikle birbiriyle alakalı objeler konulsa da güzel görünmesi amaçlandığından karışık ve alakasız objeler koyanlarda mevcut.
Bu tarz fotoğraflara genellikle PİXABAY ve FREEPİK gibi ücretsiz sitelerden ulaşabilirsiniz.

Peki bir fotoğrafın bu trende girmesi için hangi özellikleri taşıması gerekir:
  • En önemli koşul tepeden çekmek
  • Genelde arka zeminin sade renk olması gerekir
  • Genelde bir mesaj verilmek istenir;pasaport veya bavul koyarak seyahat temasının işlenmesi gibi
  • Objeler bazen düzenli konulsa da bazen dağınık konularak fotoğraflanır
  • Doğal ışıkta çekmek gerekir bu yüzden gündüz çekim yapılır
  • Objeler/nesneler arasında bir miktar boşluk olmalıdır
Bende bugün bir deneme yapmak istedim.Kapalı havaya denk geldiğinden yeterince ışık yoktu.Amatör olduğumu da hesaba katınca böyle bir şeyler çıktı.Hep aynı objeler üzerinde çektim çünkü kendime vermek istediğim mesaj vardı:Ders çalış Nur, Kitap oku Nur!....




Yorumlar

  1. Epey emek ve maliyet gerektiren bir sey bor ara ben de bayagi merak sarmistim ama ekipmanlar lazim ve daha bir cok sey kendi blog resmimi yapıp kullanmak istemiştim en nihayetinde gidip parayla fotoğraf paketi aldım çünkü bu işte epey yol almış çok başarılı insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok maliyet gerektiriyor.Bende uzun süre aradım başlığım için.En nihayetinde bunda karar kıldım.Genelde paralı sitelerde bulabiliyoruz bu tarz resimleri.Sebebi de insanlar için kazanç kapısına dönüşmesi.Haliyle de dediğiniz gibi çok başarılı insanlar mevcut.Bende bir ara yapmak istemiştim ama yol almak zor gerçekten.

      Sil
  2. Ben çekimlerde zorlanıyordum ama sonra okuyucuma göre çekimler yapmaya başladım...Bu yazıda da önemli ipuçları buldum...n-Not aldım..Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek tarifleri için çok uygun aslında.Bir pasta yapınca her yeri görünsün diye bende hep tepeden çekerim hem daha iyi duruyor.

      Sil
  3. Siz bu konu da baya başarılısınız bence çok güzel çekmişsiniz ve anlatmışsınız teşekkürler :) Zweig ler çok güzel duruyor :)

    YanıtlaSil
  4. bloğunuz çok güzel aynı şekilde yazılarınızın dilide samimi olmakla birlikte öğreticiler başarılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Bence oldukça başaralı çekimler olmuş sizinkilerde :)) bilgiler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkaplan ve ışık yetersizliğinin acizliğine uğradım birazcık ama ileride bu işte daha iyi olacağımı düşünüyorum

      Sil
    2. Bence gayet hoş. Böyle de sevdim :))

      Sil
  6. Bu taraz çekimleri bende çok sık yaparım. Özellikle instagram sayfamda kullanmak için. Güzel bir post olmuş. Bundan sonra bende sizi takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takibiniz için teşekkürler.İnstagrama çok yakışıyor ben bazen o tarz sayfalara denk geliyorum

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022