SEARCH BOX

SLIDER

ÇOCUKLARDA YOUTUBE TEHLİKESİ

Kapınızdaki tehlikenin farkında mısınız?Hatta kapımızdan daha yakın bir tehlike.Her geçen gün artan Youtube kitlesi son zamanlarda Youtuber mesleğinin çıkmasıyla daha büyük bir artış gösterdi.
Peki kaçımız çocuklarımızı bu tehlikeden koruyabiliyoruz?
Ya da koruduğumuzu zannediyoruz?
Youtube çocukların eline verilen şeker gibi tadı çok hoş geliyor.Bizi annelerimiz susturmak için bu yöntemi kullanırdı.Şimdilerde bunun yerini artık telefon,tablet almış durumda.Haliyle çocuklarında eline tehlikeyi oyuncak diye veriyoruz maalesef.
Pedagog Sevil Yavuz'un yazdığı bir yazıya denk geldim aynen şöyle başlıyor:
Bu hafta YouTube’dan para kazanmak uğruna çocuklara cinsel istismarda bulunan ünlü bir YouTuber yakalanarak, tutuklandı. Durum, aslında daha önce de bahsettiğim tehlikeyi kanıtlar nitelikte. Çocuklar, sosyal medyada adını duyurmak ve daha fazla tıklanmak için YouTuber olmaya özeniyor.
Maalesef halimiz içler acısı.Dünyanın yer yerinde sırf bu platform üzerinden para kazanabilmek için her türlü acımızca ve ahlaki değerlerden uzak davranışlar sergileniyor.Daha geçtiğimiz mayıs ayında Rusya'da yaşayan 10 yaşındaki küçük yotuber hayran buluşmasına kimse gelmedi diye gözyaşı döktü.Kendisinin 500bin'in üzerinde de abonesi bulunmakta.Videoyu buraya ekliyorum:

Türkiye'de örneği yoktur mu sanıyorsunuz?Var hemde çok çok beterleri var.Daha bu yıl bir youtube fenomeni para karşılığı ülkemizde ki küçük erkek cocuklarını öpüştürmek istedi.Bu sizin çocuğunuz da olabilirdi benim erkek kardeşimde.Ve bu görüntüleri de sosyal medya hesabından yayınladı.Olayla ilgili soruşturma başlatılmıştı.İfadesinde de ilgi çekici videolar çekmek istediğinden bahsetmişti.
Üzülerek söylüyorum ki çocuklarımızın eline telefonu veriyoruz ve nereye girdikleriyle hiç ilgilenmiyoruz.Hele anneler işini halledene kadar uslu dursun diye elinden telefonu düşürmesine fırsat vermiyor.Sorsanız Youtube üzerinden sadece çizgi film izliyorlar  ya da oyuncak tanıtımlarına bakıyorlar.Ben kendi çevremdeki küçüklerden de gördüğüm kadarıyla bir videoya tıkladıktan sonra aşağısında başka bir video dikkatlerini çekiyor.Böyle böyle çizgi film alanından çıkıp bambaşka kanallara giriyorlar.Hemde çocuklarla hiç alakası olmayan kanallara..Buna şahit olduğum için biliyorum.
Son zamanlarda istismar olaylarında ki artışların nedenlerinden birisi de youtube...Şiddet içerikli o kadar çok kanal var ki..Hangi birini kontrol edelim bilemiyoruz.Bununla ilgili yasal bir düzenleme ise ülkemizde mevcut değil bildiğim kadarıyla.Haliyle çocuklarımızı her türlü korumakta biz ebeveynlere kalıyor.
Daha birkaç gün önce erkek kardeşimle bu yüzden tartıştım bana youtuber olmak istediği ve çok para kazanacağını söyledi.Zaten uyuyana kadar yatağın içinde telefonda izlemediği video kalmıyor.En son söylediklerinin üzerine bir sinirle evdeki tüm telefonlardan Youtube'u kaldırdım.Tabi ki bunu ona söylemedim.O youtube'u ülkemizde yasaklandı biliyor.Bir başkasının telefonunda görene kadar da böyle gidecek gibi duruyor.
Not:Böyle bir düşünceniz varsa Android cihazlardan devre dışı bırakarak uygulamayı telefondan gizleyebilirsiniz.Uygulama telefondan tamamen kalmıyor.

Yorumlar

  1. Allah razı olsun nicedir ben de bu konu ile ilgili yazmayı düşünüyordum bugün yazımı yayına aldım senin vesilen ile de düşüncelerimi paylaştım.
    Allah tüm çocukalrı korusun inşallah çok zor bir çağdayız şahsen bir anne olarak çok korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz için teşekkür ederim.Evet bir annenin daha çok endişenlemesi gerek sizi gayet iyi anlıyorum.Ben bir abla gözüyle yazdım.Bende 11-12 yaşında sürekli youtube'da gezinirdim.Ama şimdi çocukluğu bırakınca insan anlıyor.Umarım çocuklarımızda anlar boşa vakit verdiklerini....

      Sil
  2. Kesinlikle haklısınız ama biz yetişkinler en azından iyi ya da doğru için bir ayrım yapabiliyoruz.Çocuklar her şeyin zararsız olduğunu düşünüyor.Ben yazdıkları kardeşime-8 yaşında-sürekli anlatıyorum ama o hala yaptı şeyin zararsız olduğunu savunuyor.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir bloğunuz var.Daha iyi yerlere gelmeniz dileğiyle.Bana da beklerim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Hemen geliyorum...

      Sil
  4. Benim kızımda arkadaşlarıyla videolar çekiyor sadece ellerinin görünmesi serbest çünkü hevesini alsın diyorum kimse izlemiyor diyede üzülüyorlar birde ah bu çocuklar:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes bu durumdan mağdur maalesef..Biz kardeşime izin versek evde kamera hazır zaten hemen başlayacak..

      Sil
  5. Ah gerçekten çok büyük bir sorun. Benim de kardeşin sabahtan akşama kadar bakıyor. Sadece bilgisayardan değil ondan telefona sonra TV'ye. Başka şeylerle uğraşması için çok çaba harcıyorum ama onlardan çok çabuk sıkılıyor. Artık küçük videolarına denk geliyorum telefonda onlara ''hepinize merhaba arkadaşlar'' diye başlıyor. 😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı kardeşten bende de var maalesef.Sizi çok iyi anlıyorum.Ben hemen hemen her şeyden yasakladım.Yine de bir yolunu bulup giriyor.Başka çözümler üretmeye başladım artık

      Sil
  6. Çocukları bu tehlikelerden korumak gerçekten çok zor! Devre dışı bırakmak bir nebze işe yarayacaktır ancak bir arkadaş ortamında görürse bu sefer güven eksikliği de olabilir aileye karşı. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim kışları evde olduğundan internete düşkün.Yaz gelince evde tutamayız zaten.Yazın tablet,telefon aklına bile gelmiyor.Güven eksikliği olacağı konusunda endişem yoktur çünkü kardeşimi azıcık tanıyorsam aklından bile geçmez.Büyüdükçe zaten internetin zararlarını öğreniyor insan.O zaman yasaklamaya ihtiyaç duymayız.

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022