SEARCH BOX

SLIDER

Günümüz Mimarisi:Küçük Evler

Selam herkese...
Yeni yılın ilk yazısıyla karşınızdayım.Umarım bu yıl herkes için güzel geçer.Aslında herkes gibi bir ''2019 yılı hedeflerim'' adlı yazı yazmak isterdim ama vakit bulamadım.Zamanımın olmamasının sebebi ise  sınav dönemim...Ama en azından ayda 1 kere yazmaya çalışıyorum elimden geldiğince.Hazirandan sonra daha çok aktif olacağıma eminim...
Bugünlerde sürekli ev tasarımına takmış vaziyetteyim.İnternette gördüğüm bir resmin peşine düştüm ve daha güzel onlarca evle karşılaştım.Evler konusunda bir yazım daha vardı.Bende bunu bir seriye dönüştürebilirim diye düşündüm.İlk yazıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Öncelikle belirtmeliyim ki çok kalabalık aileler için pek uygun görmüyorum ben bu evleri.Ama Zevk meselesi yaşayabileceğinizi düşünüyorsanız karar size ait..Banyo,tuvalet her şey müthiş bir dizaynla yapılıyor.Genellikle 2 katlı oluyor ve üst kısımda yatak odası,olursa da küçük bir ek oda bulunuyor.
Genellikle mutfak ve salon iç içe oluyor.Aslında karavanlardaki evlerin toprak üzerine yapılmış hali.Ama onlardan bir tık daha gelişmişler.
Türkiye'de bu tarz evler henüz sadece tatil yerleri olarak kullanılıyor.Ailenizle farklı bir tatil yapmak isterseniz böyle küçük tatil evleri bulmanız mümkün.Batıda bu evler gündelik yaşam için kullanılıyor.Zaten çocuk sayısı da genel düşündüğümüzde az olduğu için yaşamaya da müsait.
Heves edilmeyecek gibi değiller..
Birazda avantajlarına değinelim:
  • Küçük oldukları için temizlenmesi kolay oluyor
  • Sadelik sevenler için gayet uygun
  • Az eşya ile de çok güzel bir ev tasarımı oluşturuyor
  • Evin içinde az oda olduğundan aile üyeleri genellikle bir arada oturacaklardır

Bu kadar yazmışken birde dezavantajlarına değinelim:
  • Kalabalık aileler için uygun değil
  • Alan küçük olduğundan eşyaları sığdırma değişiklik yapma kısıtlıdır
  • Mutfak çok küçük bir alan kaplıyor bu da yemek yapmayı zorlaştırabilir
  • Amerikan mutfak,Türk kültüründe henüz tam anlamıyla oturmadığından sorun olabilir
  • Misafir ağırlamayı seven aileler için zorluk olabilir.
  • Büyük ev seven aileler için alanın küçük olması zorluk yaratabilir.
Bu evler ülkemizi düşündüğümüzde genellikle tatil yapmak için uygun olabilir.Ya da bizim kültürümüzde var olan yazlık ev- kışlık ev için yazın gidip kalabileceğiniz bir ev olmasından öteye gidemez diye düşünüyorum.Ben seviyorum,benim için gayet yaşanabilir yerler.Ama bu konuda sizin farklı bir düşünceniz varsa belirtin lütfen..

Hoşçakalın..............

Yorumlar

  1. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim gezinirken,takibe aldım :)
    Bu evler çok tatli ve pratik ama aile kalabaliksa dediğiniz gibi sorun olabilir. Bazıları da dar alanlarda bunalır pek duramaz :) öyle bir sorunu olanlar için sıkıntı yaratabilir. Tanıtımınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz ve takibiniz için teşekkürler:) artık herkes genelde büyük ev istiyor kalabalık olsun ya da olmasın..

      Sil
  2. Ben nedense küçük evleri daha bir yuva olarak görüyorum benim evimde çok büyük değil içinde çok huzurluyum takibe aldım sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takibiniz için teşekkürler:) bende çok geniş ev yanlısı değilim ama kalabalık olunca mecbur evi de büyütmek gerekiyor.

      Sil
  3. Merhaba takip ve izlemeye aldım basarilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende sizi takibe aldım :)

      Sil

Yorum Gönder

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022