SEARCH BOX

SLIDER

Tütü Etek Dikimi


Evet yeniden merhaba herkese.Uzun bir aradan sonra yeni bir yazı yazayım dedim.Aslında daha çok yazıyla karşınıza gelmeyi planlıyorum.Tatildeydim bundan dolayı birikmiş çok yazım var.Bugün sizlerle çocukların gözdesi kabarık tütü etek dikeceğiz.Bunun için öncelikle elimizde olması gerekenleri yazıyorum.

Gerekenler:
Kristal tül(tütü tülü diyede geçiyor)
Şerit-Kurdele
İp
Dikiş makinesi
Mezura
Silikon 
Tütü lastiği
Ben çoğu malzemeyi bir siteden aldım hepsinin linkini yazının en altına koyarım mutlaka.Öncelikle tütü dikmeden önce bilmeniz gereken şeyler var.Tütü dikerken çocuğunuzun belden dizine kadar ya da nereye kadar dikmek istiyorsanız uzunluğunu belirleyip iki katını almanız gerekli.Yani belden dize kadar dikeceksiniz diyelim 30 cm olarak belirlediniz bunu 60 cm diye alıp tülü ona göre kesmeniz gerekir.
Ben tülü pembe ve beyaz aldım eni 3 metre zaten ben uzunluğunu da 3 metre aldım.Ama bundan çoğu tülü boş yere harcayarak da iki tane etek diktim.
Öncelikle aldığımız tülü kesmek için katlıyoruz.Biz tülün genişliğini 18 cm olarak belirledik ona göre de kestik.Boyutunu ise dikeceğimiz çocuk yanımızda olmadığı için tahmini aldık.Biz 4 yaşındaki bir çocuk için 27 cm kullandık tabi iki katını alıp kesiyoruz.
Her ne kadar belli olmasa da aşağıdaki resimde beyaz ve pembe tülleri kestiğimi görebilirsiniz.
Sonraki adım olarak kestiğimiz tüllerin genişliğine göre şeritleri kesiyoruz.Benim şeritlerin renkleri tülle pek uymadı .Bulamadım uygun renkleri çünkü.Ben bu üç rengi kullandım.Mümkünse ince değil kalın şerit kullanın çok kalın da olmasın bunlar 4 cm falan galiba.
Her bir şeriti de 18cm kesiyoruz Ben tüllerin üstüne iğneledim dikmeden önce kayıp bana sorun çıkarmasın diye
Ardından dikime geçiyoruz.Dikiş makineniz yoksa ya da kullanmayı bilmiyorsanız silikonla yapıştırabilirsiniz ama nasıl olur denemediğim için pek bilmiyorum.Eğer denerseniz yorum kısmına nasıl olduğunu yazmayı unutmayın lütfen.
Diktikten sonra şeritlerin ucundaki sökükleri bir çakmakla yakın yoksa tekrar sökülüyor uçlarından .
Tüm tüllerin üzerine kurdeleleri diktikten sonra tütü lastiğini belli bir ölçüye göre kestik ve diktik çocuğunuzun belini çok sıkmadan ölçüsünü rahatça alabilirsiniz.Bizim yanımızda diktiğimiz çocuk olmadığı için biraz kafadan aldık ölçüyü.
Sıra geldi diktiğimiz tülleri yuvarlamaya.Biz tülleri yuvarlak yapmak istediğimiz için böyle bir şey yaptık.Siz yuvarlak yapmadan da devam edebilirsiniz.Silikon tabancasıyla yuvarlak yapmak istediğimiz yere bir miktar sıkıyoruz.Çok sıkmayın mümkünse ince ince sıkın.
Tüm tüllerin son halini fotoğrafa sığdıramamış olsam da paylaşıyorum sizinle
Evet sıra geldi bunları etek yapmaya.Bundan sonra dikiş falan yoktur bizzat elleri kullanacaksınız.Diktiğimiz tülleri ikiye katlıyoruz.Bir taneden iki tane çıkmış oluyor böylece.Bizim tülümüzün boyu 54 cmdi bunu ikiye katladığımızda ilk aldığımız ölçüden iki tane tülümüz oluyor.
Ardından bunları lastiğe geçirmeye geldi sıra bana yardımcı olsun diye lastiğimi bir kağıt havluya geçiriyorum.Çocuğun belinde de yapabilirsiniz ama uzun süreceğinden sıkılır.Ya da küçük bir sandalyeni varsa iki ayağına da geçirebilirsiniz.Elimle gösterdiğim yerden yukarı doğru gidiyorum
Gördüğünüz deliklerden geçiriyorum ve düğüm atıyormuş gibi yapıyorum.Sonra iyice sıkıyorum ben üst üste 3 kat yaptım çünkü benim tülüm yetmedi.Bayağı bir ziyan ettim çünkü.Aşağıda daha net göreceksiniz.İki ucuda geçiriyorum.
 İyice sıkıyorum ki kötü görünmesin hemde üstünden geçirirken bana zorluk çıkarmamış oluyor.
Aşağıdaki resimde ise kırmızı okla gösterdiğim yerden ikiye katladığım tülü geçiriyorum.Mavi okla gösterdiğim yerden çıkarıyorum.Bu kısım önemli çünkü tam tersi yaparsanız düğümler benim bir önceki gösterdiğim resimdeki gibi olmaz.benim yaptığım daha kabarık olmasını sağlıyor.Diğer türlü sönük kalır.Bunu üstündeki diğer yere de yapıyorum böylece benimki üç kat oluyor.Siz daha kabarık istiyorsanız üstteki ince kısmada yapın.
Ardından yan tarafa geçiyorsunuz yan taraf gördüğünüz gibi kalın kare gibi şeyle başlıyor bu sorun değil siz dediğim gibi yapın yeter.Benim pek istediğim gibi olmadı kabarıklığı çünkü hem tülüm yetmedi hemde şeritim yetmedi.ben böyle böyle üç tane yan yana yaptıktan sonra 1 boşluk bıraktım.Siz bırakmak zorunda değilsiniz ben yetirmek için yaptım.Boşluk bıraktığım yerlerinde en üstüne 1 tane koydum görüntü kötü olmasın diye.
Arkasına da güzel dursun diye süs yaptım.Siz üstüne eklemek istediğinizi dilediğiniz gibi ekleyebilirsiniz.
Ben iki tane yaptığım için tülüm yetmedi tabi birde boyutu yanlış ayarladığım için giden tüllerim var.Türkiye'de var mı bilmiyorum ama rulo tüller var.Eni kendinden kesili siz sadece boyunu ayarlıyorsunuz.Bulursanız onlardan alın ki birde enini ayarlamak zorunda kalmayın.Aşağıda resmi var.


Ölçüyü doğru almayı sakın unutmayın ben yanlış aldığın için bir sürü tül ziyan oldu.İlk başta kabarık gelmeyebilir ama iyice yapmaya başlayınca kabarık olmaya başlıyor.Basit bir tülle yapacaksanız kesinlikle kristal tül kullanın.Grek tül var onun delikleri biraz büyük ben onunla eteklerin süslerini yani büyük kurdeleleri yaptım.Eğer maliyeti çok gelmezse puantiyeli ya da kar taneli tüller var ama metresi 15-20 lira arasında.Bu yüzden en uygunu kristal tül.Bize iki eteğin maliyeti 150 lira falan daha az da olabilir.Ama düşününce bu kadar güzel bir eteğin teki sadece 150-200 lira ülkemizde.Ben kendim yapmak istedim çünkü internette istediğim gibi bir şey bulamadım.
Malzemelerin linkini aşağıya bırakıyorum

Grek Tül(Kurdele yapımı için)
Tütü Lastiği
Üzüm inci
20 adet(10 adette yetiyor)
Kristal tül
Şeritleri ben yaşadığım şehirden aldım.Aslında istediğim renkleri bulamadım dilerseniz onları da sipariş edin.
Silikonu falan yazmıyorum zaten bulursunuz diye.Silikonla yapmak zorunda da değilsiniz dilerseniz şeritlerinize uygun iple tekrar yuvarlak yapmak için dikin.Ben büyük etek için 70-80 tane tül hazırladım galiba.Ama kesin bir sayı veremem çünkü bedenden bedene değişiyor.Benim yaptığımı da zorla yetirdim zaten.Arka kısmına kurdele yaptım size tavsiyem altından biraz eksik yapın yani üstü üste üç kat yapıyorsanız iki yapın kurdele kabarıp kalkmasın.Dilerseniz en üstünden kemer gibi bir şey yapın ben çok fazla şey yapmak istemedim zaten süslü diye.
Bir çoğu resimde ne kadar kabarık görünürse görünsün gerçekte o kadar kabarık olmuyor.Benim dikmek istememin diğer sebebi de bu istediğim şekilde ayarlayabiliyorum kabarıklığı.Benim tülümün yetmemiş hali yukarıdaki.İki eteğe eşit paylaştırmak zorunda kaldım maalesef.Ama ben kabarık sevmiyorum zaten diyorsanız çocuğunuz için alacağınız uygun fiyatlı tütülerde var.Bizim çocuklar kabarık istiyordu zaten.Bizde ona göre yapmaya çalıştık.

Bir sonraki yazıma dek kendinize iyi bakın ............

Yorumlar

Please Don't Remove.

FOLLOW ON INSTAGRAM

Who Am I?

Who Am I?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec. Phasellus quam diam, semper in erat eu. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed pellentesque nibh enim, quis euismod enim lacinia nec

Search

DESIGN+CODE AFRAS STUDIO|2022